De dynamische ongevallen en incidenten module maakt meldingen, registratie, analyse en opvolging van incidenten makkelijker. De verantwoordelijke actiehouder ontvangt een e-mail om opvolging altijd te borgen. Met gebruik van de AMS app staan meldingen direct in AMS en wordt de meldingsbereidheid verhoogd.
In jouw AMS omgeving of met de app worden meldingen van ongevallen en incidenten gemakkelijk gemaakt.
De dynamische ongevallen en incidentenmodule is compleet op maat te maken. Het unieke meldings- en opvolgingsproces van jouw organisatie kan stap voor stap worden ingericht voor een naadloze aansluiting op de huidige werkwijze. Soorten incidenten kunnen op maat worden gedefinieerd om niet alleen registratie, maar ook analyse makkelijker te maken.
Voor verschillende typen incidenten kan je inregelen welke verantwoordelijke een e-mail melding ontvangt om deze snel en goed op te volgen. AMS geeft de actiehouder de mogelijkheid om meteen een vervolgactie aan te maken vanuit een incident, deze komt rechtstreeks in het dynamische Plan van Aanpak terecht. Zo krijgt het Plan van Aanpak een bredere invulling dan alleen de RI&E en is het aantoonbaar om verbeterpunten aantoonbaar te maken.
Gemelde incidenten kunnen zowel handmatig als automatisch worden gerapporteerd. Voor management en preventiemedewerkers is het makkelijk om organisatie-eenheden op de hoogte te houden zoals locaties en afdelingen, maar ook HR, MT, directie, OR en arbodienst. Incidentenrapportages kan je over een gekozen periode samenstellen op basis van aantal, locatie en soort incident. Ook wordt het vergelijken van verschillende organisatie-eenheden makkelijk.
Vanaf smartphone of tablet kan de melder rechtstreeks urgente gegevens invoeren, indien nodig met beeldmateriaal. Zo kan je op ieder moment en vanaf iedere locatie een melding doen van een (bijna-)ongeval of incident. Staat het in de app? Dan staat het in AMS. In één tel kan de opvolging beginnen.