Blog

Managementinformatie is makkelijker dan je denkt!

Wie wil er niet op elk gewenst moment inzichtelijk kunnen maken hoe het ervoor staat met de organisatie? Door middel van de module managementinformatie weet je hoe het ervoor staat en kan je tijdig bijsturen.

Geen verrassingen met duidelijke managementinformatie

Met de module managementinformatie kom je nooit voor verrassingen te staan. Nodige managementinformatie heb je altijd bij de hand en kun je op twee manieren genereren:

  • Zelf rapportages samenstellen: op ieder moment van de dag inzicht over de gang van zaken. Zelf een rapport samenstellen gaat met één druk op de knop.
  • Geautomatiseerde updates: vooraf ingestelde rapportages over ieder onderwerp verschijnen automatisch in jouw mailbox of die van collega’s.

Door deze rapportages heb jij de controle, grip op de zaak en weet wat er te doen staat.

Managementinformatie op maat

Door middel van de module managementinformatie is het mogelijk om rapportages te genereren over afgeronde, in uitvoering en openstaande acties. Je kan bijvoorbeeld handmatig of automatisch de gewenste maatwerk rapportages genereren per:

  • locatie
  • afdeling
  • onderwerp
  • actiehouder
  • module (status van acties, status van vragenlijsten, ongevallen en incidenten, klachten)

Rapportages worden gemakkelijk gegenereerd als bijvoorbeeld Excel, PDF of Word-bestanden. Op deze manier kan je dus altijd inzichtelijk maken wat je wil. Tijdens of in voorbereiding op vergaderingen, overleggen, interne- of externe audits en op andere gewenst momenten laat jij zien hoe het bedrijf, de afdeling, de situatie op een specifiek onderwerp en/of de actielijst van een individu ervoor staan.

Ongevallen en incidenten

Eén van de modules waarover bruikbare managementinformatie gegenereerd kan worden is de module ongevallen en incidenten. Door middel van staaf- en cirkeldiagrammen kan je inzichtelijk maken wat voor bijna-ongevallen en incidenten er binnen de organisatie zijn voorgevallen.

Hierdoor weet jij precies welke bijna-ongevallen en incidenten er gemeld zijn. Waarmee je precies weet waar de pijnpunten zitten en hier kan je meteen actie op ondernemen. Deze acties kan je via AMS gemakkelijk bij de juiste collega uitzetten.

Klachtenregistratie

Naast de rapportages over acties of bijna-ongevallen en incidenten kan je ook rapportages genereren voor de klachten module. Deze module kan je bijvoorbeeld gebruiken voor klantklachten, een must voor ISO 9001 gecertificeerde organisaties. Ook hier maak je met staaf- of cirkeldiagrammen inzichtelijk waar de pijnpunten zitten. Per klacht leg je vast welke maatregelen er genomen zijn om een klacht op te lossen. Daarnaast kan jij sturen op het voorkomen van soortgelijke klachten in de toekomst.

Ook realtime inzicht in jouw bedrijfsvoering?

De module managementinformatie is ingegrepen bij ieder servicepakket van AMS. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact op!

Ook interessant

“Op papier was alles goed geregeld”

Vastleggen, administratie, instructies, Excel-lijsten. Het werkt. Maar in de praktijk gaat het toch anders. Met een praktijkvoorbeeld laten we je zien waarom alles goed op papier niet voldoende is.

Lees verder
Waarom een arbomanagementsysteem?

De Arbowet verplicht het om op een gestructureerde manier aandacht te besteden aan arbeidsomstandigheden. Een arbomanagementsysteem ondersteunt hierbij.

Lees verder
Webinar | Basisvaardigheden AMS

Collega Sjoerd Lemereis neemt je tijdens dit webinar mee door de basis van AMS.

Lees verder